Pages

Projek Kraf Felt

Teks: Nurshuhada Abdullah
Foto: Nurshuhada Abdullah


Assalamualaikum w.b.t.


Seni kraf felt ini adalah aktiviti kraf yang pernah saya buat dahulu sebelum mula minat menjahit. Sempat jugalah mengambil tempahan.


Ini adalah projek kraf felt saya yang pertama. Saya cuba buatkan keychain nama untuk adik.

Bila tengok semula hasil projek pertama ini rasa kelakar pun ada. Ya lah budak baru belajar, jahitan pun nampak tak kemas dan tak seimbang.

Gam pula comot sana, comot sini.

Lagi satu, sila abaikan gambar yang kabur dan gelap itu ya. Hihi. Tak pandai nak tangkap gambar lagi waktu ini.

Lama-lama bila sudah cuba banyak kali, adalah sedikit peningkatan. Practices make perfect. Betul tak?

Adik pula bawa keychain ini pergi ke sekolah, ramailah yang minat nak menempah. Budak-budak sekolahkan suka benda-benda comel macam ini. Cuma kesian sebab tak sanggup nak jual pada mereka ini. Ya lah, duit belanja pun mak ayah yang beri.

Tapi bila dah kerap mereka bertanya saya pun ambil tempahan cuma jual pun dengan harga murah sebab budak-budak sekolah.

Tapi itu dulu. Buat masa ini dah tak buat kraf felt lagi. Lebih banyak tumpukan perhatian pada menjahit pula.

Ini di antara koleksi-koleksi kraf felt yang pernah dihasilkan.







Pada yang minat dengan seni kraf felt ini, di sini saya letakkan link diantara laman web yang menjual barangan felt dan juga berkongsi info berkenaan dengan seni kraf ini.

Amal Creative

Sus n d Felt Product

Asma Felt Box

Maya Kraf

Yana Craft

Selamat mencuba bagi yang baru berjinak-jinak dengan seni kraf felt ini dan selamat berkraf !.



No comments:

Post a Comment