Pages

Quilting Pouch Beg

Teks: Nurshuhada Abdullah
Foto: Nurshuhada Abdullah

Assalamualaikum w.b.t.

Yang ini saiznya lebih besar sedikit dari sebelum ini. Nak cuba buat sendiri ?. Boleh rujuk tutorial di sini. Kalau tak faham boleh tanya saya. In shaa Allah, saya akan bantu apa yang termampu.


Pouch beg yang ini berbeza sedikit kerana ia menggunakan zip lace. Selalu pakai zip yang biasa saja. Saja nak tukar selera cuba zip lace ni pula. Sebab nampak macam menarik je.

Saya gunakan kain linen di bahagian luar dan kain cotton di bahagian dalam. Kain pada bahagian luar dijahit sekali bersama dengan batting dan kain di bahagian dalam dengan meggunakan teknik jahitan quilting. Saya jahitkan secara bersilang-silang dah nampak seperti diamond.

Tujuan batting diletakkan diantara kedua-dua belah kain untuk memberi struktur pada permukaan pouch beg supaya tidak meleper bila ditegakkan.


Pouch beg ini bersaiz lebih kurang 6 inci panjang di bahagian bawah dan 8 inci panjang di bahagian atas. Tingginya pula dalam 5 inci.

Saya gunakannya untuk menyimpan segala peralatan elektronik seperti pendrive, pengecas telefon, MP3 dan macam-macam lagi. Semua diletakkan di dalam satu beg supaya mudah untuk dibawa kemana-mana dan mudah untuk dicari nanti.

Jadi pembaca semua bolehlah mencubanya. Semoga berjaya.



No comments:

Post a Comment